West Coast - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu West Coast - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu

West Coast

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

18 Augustus 2015 | Australië, Alice Springs

Lieve fam & vrienden,

Time flies when you're having fun! De twee weken aan de westkust met Rick zitten er al weer op. We hebben het ontzettend naar onze zin gehad, veel gelachen en superveel gezien (zoals jullie misschien al gezien hebben op de foto's). Hier even een korte samenvatting:

Na aankomst in Perth hebben we meteen onze bagage afgeleverd bij ons hostel en zijn we de stad in gegaan. We vinden de stad op zich best saai en er lopen veel vreemde types rond ( denk aan schreeuwende aboriginals aan de drank en tokkies in vaak veel te strakke, niets verhullende niemendalletjes). Frementale daarentegen, is een erg leuke en hippe suburb van Perth waar van alles te beleven valt. Wij waren er in het weekend dus we konden lekker over de markt lopen en braadworsten eten! Daarna zijn we naar de brouwerij van Little Creatures geweest. Dit is een van de beste bieren van Australië en onze favoriet. 's Avonds hebben we heerlijke steenoven pizza's gegeten bij een Italiaans restaurant.

De dag daarop hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we naar Cervantes gereden. Daar hebben we de eerste nacht geslapen in onze pop-up tent op het dak van de auto. Het ding was natuurlijk veel te klein voor 3 personen en ze waren vergeten onze tentstokken erbij te geven. Uiteindelijk hebben we dus twee weken als staafjes naast elkaar in de tent gelegen. Voor het grootste gedeelte wakker, omdat de tentzeilen zo wapperde zonder die tentstokken.
Toch mocht dit de pret niet drukken, want de westkust is zo mooi! We zijn in de dagen erna via Kalbarri doorgereden naar Monkey Mia. Dit is een resort in Shark Bay, waar iedere ochtend wilde dolfijnen gevoerd worden aan het strand. Onderweg daar naar toe veel wilde emu's, kangaroos en pelikanen gezien.
Eenmaal aangekomen in Monkey Mia zijn we heerlijk op het strand gaan zitten met ons natje en ons droogje. Wachtend op de zonsondergang zagen we nog even een pelikaan en dolfijn dicht langs de kust zwemmen. De jongens zijn er helemaal door het dolle heen achteraan gerend, waardoor we nu ontzettend mooie filmpjes hebben! (Binnenkort op Facebook). De volgende ochtend zijn we naar het voeren van de dolfijnen geweest, wat een super leuke ervaring was. We zijn niet uitgekozen om ze te voeren, maar dat was niet zo heel erg omdat we die vorige dag al een privé show hadden van de dolfijn met pelikaan achter zich aan.
Na Monkey Mia zijn we via Carnarvon naar Coral Bay gereden. Hier hebben we twee nachten geslapen, omdat we een dagje wilden snorkelen in het Ningaloo rif. Het rif was erg mooi voor zover we dat konden zien. Onze snorkels besloegen steeds, waardoor we alles een beetje vaag zagen. Het was ook nog eens erg koud, want het waaide hard. Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een half stuk koraal verwoest omdat ik erop ben gaan zitten (geheel per ongeluk, het zat niet lekker). Al met al was het toch een leuke ervaring.
Vanuit Coral Bay was het nog een klein stukje naar onze eindbestemming: Exmouth. Hier hebben we in totaal vijf dagen verbleven. We hebben een whale watch tour gedaan (met canapés en echte Exmouth prawns!) die echt geweldig was. We hebben 2,5 uur alleen maar walvissen gezien! We hebben gesnorkeld bij Oyster Stack wat een ontzettend succes was. Niet koud, geen wind en geen beslagen snorkels (tip vd dag: insmeren met tandpasta)! Wel weer op een stuk koraal gaan zitten helaas.. We hebben een rog, een schildpad, een reef shark en ontzettend veel gekleurde vissen gezien. Marc en ik hebben ook gesnorkeld in het Great Barrier Reef en kunnen allebei zeggen dat wij het Ningaloo Reef eigenlijk veel mooier vinden. De jongens hebben later ook nog bij Lake Side gesnorkeld en daar een clownsvis en octopus gezien. Uiteindelijk zijn we nog bij Yardie Creek geweest, een soort ravijn met een rivier, en Turquoise Bay, 2e mooiste strand van Australië.
Toen we terugreden uit dit gebied ontzettend veel kangaroos gezien. Ook een paar voor de auto gehad maar door adequate handelen van chauffeur M. Green geen brokken gemaakt.
Na deze heerlijke dagen zijn we in twee dagen teruggereden naar Perth, om daar nog een nacht te slapen. Rick is dezelfde avond vertrokken naar Cairns om daar te gaan duiken! Wij zitten nu in het vliegtuig naar Alice Springs (outback). Eens kijken hoe het daar is!

Heel veel liefs,

Marc en Steef

• 18 Augustus 2015 - 12:34

Rick Groen:

Het was ontzettend leuk om even mee te kijken in het leven van die 2 bijna echte Australiërs!

• 18 Augustus 2015 - 17:14

Mardi:

Hoi Marc en Steef!!

Wat gaaf weer om te lezen :) ongelofelijk hoe snel jullie reis gaat ☺ dat wordt lastig wennen wanneer jullie weer terug komen, denk maar zo. Deze ervaring pakt niemand meer af! Over een jaartje lig je vast in een deuk over het feit dat je als 3 tentstokken kon 'slapen' Heel veel plezier in Alice Springs, zelf bleef ik daar maar twee nachtjes, kijken jullie uit in de avond bij de bottleshop's. .hier hangen voornamelijk dronken aboriginals..

Have fun!!!!
    XXX

• 18 Augustus 2015 - 21:08

Ada:

Ademloos weer dit verslag gelezen, heel bijzonder jullie ervaringen. Ik geniet met jullie mee. Liefs Ada

• 19 Augustus 2015 - 10:19

Bart:

Geweldig om te lezen hoe jullie met "het bezoek" zijn om gegaan.
    Stefanie was met twee groentjes twee weken op stap. Ook weer een hele ervaring. Leuk om te lezen wat jullie allemaal weer hebben beleefd.