Living in Melbourne part 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu Living in Melbourne part 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu

Living in Melbourne part 2

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

27 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Hoi lieve mensen!

Het is alweer drie maanden geleden dat we voor het laatst iets hebben laten horen via ons blog. Ondanks dat we aan de andere kant van de wereld zitten hebben we eigenlijk niet heel erg veel te vertellen. We zijn allebei ontzettend druk geweest met werken. We hebben allebei twee banen en rennen dagelijks van de ene naar de andere. Marc werkt 's middags in een Aziatisch restaurant en 's avonds in een dure wijnbar. Ik werk 's ochtends en vaak ook 's middags in een cafe als barista en 's avonds in een bar/restaurant/bier brouwerij. Als we tijd over hebben gaan we stappen of wat met vrienden drinken. We hebben een leuke vriendengroep in het sharehouse en eten vaak gezamenlijk of kijken een film. Een heel normaal en bijna saai leventje dus hier in Melbourne. Maarrrrrrrr (tromgeroffel) daar komt volgende week verandering in! We vliegen zaterdag naar Perth om vanuit daar de westkust van Australië te verkennen. Dit gaan we doen samen met Rick, de broer van Marc, die gisteren is aangekomen in Sydney!
We zullen jullie het verhaal besparen over de tip die Marc heeft gegeven om vooral NIET in het resort hostel te gaan slapen.

We gaan in totaal nog een maand in Australië reizen voordat we vertrekken naar zuid-oost Azië, dus we willen nog zo veel mogelijk zien. We gaan voornamelijk met het vliegtuig, want onze auto hebben we verkocht. We hebben uiteindelijk een gek gevonden die hem wilde kopen voor 1700 dollar! Hij kwam er een dag later wel achter wat voor oud barrel hij gekocht had en wilde zijn geld terug. We hebben een aantal dagen een beetje ondergedoken gezeten, omdat de jongen wist waar we woonden.. Hij was nogal eng dus we waren bang dat ie ons op kwam zoeken:p. Het is met een sisser afgelopen, want na een week hoorden we gelukkig niets meer van hem.

Na de westkust vliegen we naar Alice Springs en Darwin, waar het steeds rond de 30 graden is! Hier in Melbourne is het doorgaans rond de 14 graden, dus een beetje warmte zal wel erg lekker zijn.

Na Darwin vliegen we door naar Sydney en dan naar Bangkok! We zijn al dagen bezig met routes plannen en lezen wat we allemaal willen zien als we daar zijn.
We hebben super veel zin om weer te gaan reizen en lekker te genieten van het feit dat we niet hoeven te werken!

Vanaf nu zullen we de blog weer wat beter bijhouden en jullie op de hoogte houden van alles wat we meemaken.

Heel veel liefs,

Marc en Steef

• 27 Juli 2015 - 16:23

Yvonne:

Ha lieverds, fijn dat er weer een verslagje is Steef! Ja, nog een paar dagen en dan mogen jullie weer! Rick is intussen Sydney aan het onveilig maken. We wensen jullie hele fijne weken en goeie vluchten. Mooie dingen zien en lekker genieten. Heb het goed met elkaar en wij (het thuisfront) beginnen langzaam af te tellen! Dikke knuf xx

• 28 Juli 2015 - 17:03

Ans Gouwerok:

Hoi lieve Steef wat een geweldig vooruitzicht om nog 2 maanden te gaan reizen. Wij hopen van harte dat jullie ervan gaan genieten en wensen jullie een veilige en gezellige reis. Schrijf veel we volgen je en reizen mee. Hier missen jullie niets alle dagen veel regen en nog meer wind dus.... Geniet nog maar even. We zien uit naar jullie reisverhalen. Veel liefs en een dikke kus.