Campertrip part 3 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu Campertrip part 3 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu

Campertrip part 3

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

10 December 2014 | Australië, Cairns

Hoi allemaal!

We zijn inmiddels aangekomen in Cairns (onze eindbestemming) en hebben gisteren de camper ingeleverd. Aan de ene kant lekker dat we niet iedere nacht meer hoeven te bedenken waar we gaan slapen, aan de andere kant toch wel jammer want het was een beetje als 'thuis' gaan voelen. We hebben in de laatste week met de camper nog behoorlijk wat meegemaakt!

We hebben, toen we in Airlie Beach waren, gesnorkeld in het great barrier rif en zijn met een boot langs de Whitsunday Islands gevaren. Dit was echt een super leuke dag en we hebben een van de mooiste stranden van de wereld gezien: Whitehaven Beach! (Zie foto's op Facebook)
Het rif was ontzettend mooi om te zien, vooral omdat we in de wetenschap waren dat het over 20 jaar waarschijnlijk niet meer bestaat. Helaas hebben we geen onderwater camera, dus we hebben geen foto's kunnen maken.

Nadat we na drie nachten uit Airlie Beach vertrokken (waar ik trouwens stomtoevallig een oud klasgenootje tegen het lijf liep), zijn we naar Townsville gereden. Dit is een grote stad met een heel groot winkelcentrum waar we lekker een dagje hebben geshopt! We zijn 's avonds naar de film Mockingjay geweest, want die wilden we allebei ontzettend graag zien. Hij was trouwens heel goed voor degenen die hem nog niet hebben gezien.

Na Townsville zijn we gelijk doorgereden naar Mission Beach waar Marc een soort van jackass stunt heeft uitgevoerd. In het gebied rondom Mission Beach leven Cassowary. Dit zijn grote tropische vogels die voor mij door kunnen gaan als tropische struisvogel. Wij zagen bij binnenkomst in het gebied overal borden dat we op moesten passen voor het aanrijden van een Cassowary. Wij zijn dan ook netjes wat minder hard gaan rijden, wat ook erg handig was voor het spotten van een eventuele Cassowary in het struikgewas. Marc las ondertussen uit de lonely planet voor dat de populatie in dat gebied (maarliefst!?) 40 is. Na ongeveer een half uurtje rijden schreeuwt Marc dat hij er een gezien heeft (wat ik natuurlijk niet geloofde) en dat we terug moesten rijden. Marc stapte vervolgens uit om een paar mooie kiekjes van de vogel met zijn jongen te nemen. Hij keek wat boos dus we zijn snel weer doorgereden. Wij hebben later de schrik van ons leven gekregen toen we hoorden dat de Cassowary de gevaarlijkste vogel ter wereld is en je van boven tot onder open kan scheuren met zijn klauwen. En natuurlijk, jullie voelen de bui al hangen, vooral als hij jongen heeft!!!

Geschrokken zijn we de volgende dag snel weggegaan uit het gebied en hebben we een paar dagen bij een picknick plaats in Cairns gestaan. We zijn eergisteren nog even heen en weer naar Cape Tribulation gereden. Super mooi gebied, maar haast niets te doen! Vooral de weg ernaartoe (captain Cook highway) was een hoogtepunt.

We zijn nu lekker aan het relaxen in een hostel met de goedkoopste sushi tent ever naast de deur dus wij vermaken ons hier wel! We gaan zo met z'n allen volleyballen op het strand:) jullie horen snel weer van ons!

Heel veel liefs,

Marc en Steef

• 10 December 2014 - 08:15

Bart:

Goed om te lezen wat jullie zoal doen. En dat is best veel.
    Maar die vogel, dat is nu achteraf nog schrikken.
    Ik kijk met belangstelling uit naar het volgende verslag.

• 10 December 2014 - 08:21

Yvonne:

We zijn er als de kippen bij om jullie belevenissen te volgen, dat snap je. Fijn dat jullie regelmatig schrijven. Ja Marc, dat wat een knappe stunt. Pffffff.... foto's op Facebook te zien haha! Dikke knuf xx

• 10 December 2014 - 09:18

Daphne:

Super leuk! Geniet van jullie verhalen! Xx

• 10 December 2014 - 10:40

Nathalie Compier :

Super leuk om alle verhalen te lezen. Het klinkt nu al als een geweldige reis! Ben heel benieuwd wat jullie verder allemaal gaan doen en beleven. Hier is Nederland is het gewoon koud en hard werken hihi. Ik wacht vol spanning op het volgende vogel avontuur.