Bali, Lombok & Gili T - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu Bali, Lombok & Gili T - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu

Bali, Lombok & Gili T

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

19 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi lieve mensen!

Met pijn in mijn hart schrijf ik het laatste verslag vanuit Azië. Morgen landen we op Schiphol en begint het gewone leven weer. Ik kan niet bevatten dat we echt een jaar weg zijn geweest.

De laatste twee en een halve week met Rachel waren geweldig! We zijn de eerste drie dagen in Kuta geweest en hebben daar vooral gevierd dat ze er eindelijk was. Kuta is het Chersonnisos voor de Australiërs dus na een paar avonden stappen hadden we het wel gezien. Vanuit Kuta zijn we naar Ubud gegaan. Ubud is een klein cultureel dorpje met vooral veel hout. Vanuit daar hebben we heel veel gedaan.
Toen we aankwamen zijn we meteen naar het Monkey Forest geweest, wat superleuk was! Er lopen daar allemaal apen los die je bananen kunt voeren. Ze zijn erg leuk maar wel een beetje agressief als je de bananen verstopt.

De tweede dag zijn we met onze vriend van het hotel naar de Holy Spring geweest. Het is een heilige bron waarvan het water wordt opgevangen in een groot bad. Rachel en ik zijn erin gegaan en voelden ons oprecht een stuk beter toen we eruit kwamen. Ik vond het raar om te zeggen dat ik een soort innerlijke rust voelde. Uiteindelijk deed ik dat toch en bleek dat Rachel hetzelfde had gevoeld.
Nadat we onze innerlijke rust hadden gevonden gingen we door naar de rijstvelden en hebben daar kopi luwak gedronken. Dit is een van de duurste koffies in de wereld. De koffiebonen worden eerst opgegeten door een kat, waarna ze natuurlijk ook weer uitgepoept worden. Daarna worden de bonen schoongemaakt, gedroogd en gemalen tot koffie. Het proces verloopt erg traag en dat is ook de reden dat de koffie zo duur is.

Omdat we zo'n leuke dag gehad hadden, zijn we de volgende dag weer met de auto weggeweest. Dit keer gingen we naar het olifanten safari park. Het is erg klein en er is niet heel veel aan als je niet op de olifanten gaat rijden. We hebben een paar leuke foto's gemaakt met de olifanten en zijn toen met de auto terug gegaan naar het centrum van Ubud om daar nog wat cultuur op te snuiven.

Inmiddels waren we al een week verder en hadden we ontzettend veel van het eiland gezien, maar niet de kans gehad om te zonnen en uit te rusten. Daarom besloten we om via Lombok naar Gili Trawangan te gaan. We zijn uiteindelijk 1 nacht op Lombok gebleven. Het weer zat een beetje tegen en het hotel waar we verbleven was voor die nacht erop volgeboekt.
De Gili eilanden liggen vlak voor de kust van Lombok, dus na een boottocht van een half uur kwamen we aan op Gili T. We stapten de boot af en we voelden ons meteen thuis. Het eiland is iets van 2 km lang en 1 km breed. Het is een paradijs op aarde met prachtige stranden en helder blauw water. Als je ergens heen wilt kun je paard en wagen pakken, want er rijden geen auto's of scooters.

De eerste nacht verbleven we in een hotel met buiten douche en wc. Dit vonden we een beetje raar, dus zijn de volgende dag verhuisd naar de Secret Garden. Een leuk klein hotel met een tuintje in het midden. We zijn in totaal negen dagen op Gili T geweest en ondanks dat het eiland zo klein is, was het niet genoeg. We hebben het eiland, de locals en de Sama Sama Reggae bar in ons hart gesloten. Het leven is er zo relaxed en iedereen is ontzettend aardig. We hebben de hele week alleen maar Reggae geluisterd en Rachel en ik hebben zelfs een dread in ons haar laten zetten. Marc had ook graag een dread willen hebben, maar helaas is zijn haar niet lang genoeg.

We hadden het gisteren best moeilijk toen we op de boot terug naar Bali zaten en ons realiseerden dat we er voorlopig niet meer terugkomen. De boottocht was trouwens hels. We zaten lekker op het dek, om wat frisse lucht te vangen. Het enige wat we gevangen hebben zijn een paar grote golven water. We waren zeiknat toen we van de boot afkwamen en moesten toen in onze natte kleding nog anderhalf uur in een auto met de airco heel hoog. Jullie begrijpen we dat we totaal verkleumd bij het hotel in Kuta aankwamen.

Gisteren zijn Marc en ik aangekomen in Bangkok. Vanuit daar vertrekt ons vliegtuig naar NL. We hadden graag nog een dag langer in Indonesië gebleven, maar door onze impulsieve actie om eerder naar Java te vliegen liep ons visum vandaag al af.

We wachten nu in het hostel tot onze vlucht gaat. Straks gaan we nog even eten bij ons favoriete restaurant en daarna is het tijd om naar het vliegveld te gaan.

Het is niet langer 'tot over een tijdje' maar 'TOT MORGEN'!!

Heel veel liefs,

Marc en Steef

• 19 Oktober 2015 - 12:56

Yvoinne:

Lieverds, we kunnen niet wachten! Nu pas, bij het lezen van jullie verslag voel ik de naderende emoties. O jee, geen gejank op schiphol haha! Tot morgen!!!!!!!!!!!!!!

• 19 Oktober 2015 - 15:37

Opa En Oma Zieltjens:

Dankjewel Stefanie voor al je heerlijke verslagen, wij hebben er zeer van genoten! En nu hebben jullie vast 'n heel dubbel gevoel: de koek is op, maar thuis lokt ook. Marc ,we wachten geduldig op je omhelzing, Stefanie , het ga je goed! liefs voor jullie allebei van ons

• 19 Oktober 2015 - 15:51

Yvonne:

En Steef, ontzettend bedankt voor al je trouwe verslagen! Je schrijft enig en we hebben met een hele groep op deze manier een stukje met jullie mee kunnen reizen. Dat was heerlijk. Extra dikke knuffel voor jou!

• 19 Oktober 2015 - 15:58

Ada:

Een hele goede reis naar Schiphol!