Campertrip part 2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu Campertrip part 2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stefanie Demoitie - WaarBenJij.nu

Campertrip part 2

Door: Stefanie & Marc

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

29 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Lieve familie en vrienden,

We hebben de afgelopen anderhalve week ontzettend veel gezien en hele leuke dingen gedaan.

Na Wellington Point zijn we via the Australian Zoo door gereden naar Caloundra. The Australian Zoo was erg leuk, denk aan Steve Irwin en heel veel kangaroos. Daarna hebben we geslapen in Mooloolaba. Toen zijn we via Coolum Beach naar Noosa gegaan. Daar hebben we heerlijk twee nachten op een camping geslapen, wat een verademing. We hadden al een week de was niet gedaan en niet warm gedoucht. Via een tourist information point (VVV) hebben we een tour geboekt naar Fraser Island. Voor dit eiland heb je 4WD nodig en helaas hebben we dat niet met ons busje! De tour was fantastisch!! Het was een lange tour, maar we hebben ontzettend veel gezien. Het strand is de snelweg en de wegen in het regenwoud in zijn bijna onbegaanbaar. Het is de enige plaats ter wereld waar het regenwoud op zand groeit, het is dus een groot zandeiland.
We hebben van alles gezien, zoals Lake MacKenzie, een groot scheepswrak, dingoes (wilde honden), zee-aarenden, dolfijnen en zeeschildpadden.
De volgende dag zijn we naar Bundaberg gereden, waar we zeeschildpadden hebben gezien bij Mon Repos. We hebben een paar uur moeten wachten voor de eerste schildpad (om half 11 's avonds) aan land kwam. We hebben gezien hoe de schildpadden een nest maken, eieren leggen en ze daarna begraven. Mos Repos is een van de weinige plekken waar de Loggerhead schildpadden hun nesten maken. Het was super om dit van dichtbij mee te maken!

Met de zeeschildpadden in ons achterhoofd zijn we doorgegaan naar Town 1770. Dit is een klein backpackers dorpje aan de kust. Hier hebben we bijna een langsnuit egel met lange tong aangereden (ben even de naam kwijt, enchillada ofzo) gelukkig manoeuvreerden we er net omheen. Voor de historie liefhebbers: captain Cook heeft daar voor het eerst voet aan land gezet! Nee jongens, captain Hook (zoals Steef eerst dacht) bestaat niet echt.

Nu zijn we via Mackay naar Airlie Beach gereden. We zitten heerlijk op onze camping stoeltjes naast een groep Kaketoes een wijntje te drinken. Maandag gaan we snorkelen bij de Whitsunday Islands en het Great Barrier Rif!

We houden jullie op de hoogte!

Heel veel liefs,

Marc en Steef

• 29 November 2014 - 16:06

Ada:

Wat een mooie dingen beleven jullie!! Ik geniet zo mee met jullie. Liefs Ada

• 29 November 2014 - 17:09

Yvonne:

Ach lieverds, wat een leven!! Heerlijk hè zo rondzwerven. Jullie zien wel geweldige dingen hoor. Marc, erg gelachen om die enchillada!! Goed idee om dat weer eens te eten haha! ;-)

• 29 November 2014 - 17:18

Marja:

Wat een fantastische start van jullie grote reis. Ik sla groen uit van jaloezie als ik dit ook weer lees! Wat een totaal andere wereld zijn jullie nu. Hier is het koud en wij zitten met een wijntje bij de kachel! Dat dan weer wel ;-) Ben zeer benieuwd naar jullie snorkel avonturen! XXX

• 30 November 2014 - 09:46

Jo:

Hoi kanjers, wat klinkt het weer geweldig!! Ik zou graag met jullie meekijken:) Jullie reisverslagen zijn heerlijk om te lezen. Veel snorkelplezier!! xxx

• 30 November 2014 - 13:45

Nichtje Danielle:

jemig het is alsof ik het zelf weer herbeleef! Te gek joh! Veel plezier op de whitsunday islands, zoooo mooi daar! Gaan jullie richting Cairns? Ik heb daar gesnorkeld in het great barrier reef, vond het zicht daar onderwater beter dan bij de whitsundays.
    Vergeet niet in airlie Beach naar de club mama Africa te gaan en in cairns moet je toch echt naar de woolshed. Have Fun en no worries ;-)

Groetjes je nichtje Danielle

• 30 November 2014 - 14:53

Opa & Oma Z.:

Leuk, weer 'n mooi stukje reisverslag, daar zijn we blij mee! We hebben op Google gezocht naar fraser Island, lake mckenzie ook zien liggen en 'n foto van 't scheepswrak gezien. Jullie gaan afscheid nemen van de kakatoe's en op weg naar Whitsundays Ilands. Heel veel plezier daar hoor! Liefs van o&o.

• 01 December 2014 - 12:46

Renate :

Wat heerlijk om jullie verslag weer te lezen. Ik zie jullie in gedachten zitten onder het toeziend oog van al die aparte dieren die vast ook genieten van jullie enthousiasme.

Hier zijn de dagen alweer kort, de bekende donkere dagen voor Kerst dus jullie hebben zeker beter weer.
    Ben heel stiekum een beetje jaloers....

Blijf vooral lekker genieten, ik kijk in ieder geval alweer uit naar jullie volgende verslag!!

Veel liefs, XX Renate